Milenijsko kino – film na početku 21. stoljeća

21.5.2018.

„Milenijsko kino“, ili film na početku 21. stoljeća kakvim ga u svojim kritikama predstavlja Damir Radić, čini se uzbudljivom arenom raznih „okršaja“ i opozicija − zbilje i fikcije; istinitosti (analognog) modernizma/realizma i izmišljaja (digitalnog/virtualnog) postmodernizma; politike/ideologije i etike; (hetero- i homo-) erotike i estetike, fiksiranih i klizećih/pluralnih identiteta, muškosti i ženskosti; normativne konstrukcije i subverzivne dekonstrukcije; sustava i pojedinca; reda i anarhije…To su ujedno i ključna semantička i pojmovna polja koja autor ucrtava u suvremene filmske tekstove, prilazeći im kao „anarhoindividualistički desperado“ koji od filma očekuje duhovni izazov, erotski doživljaj i sofisticiranu subverziju.

Rođen u Zagrebu, 1966. Diplomirao povijest i komparativnu književnost na zagrebačkom Filozofskom fakultetu. Autor knjige “Milenijsko kino – film na početku 21. stoljeća”, suautor monografije „Ante Babaja“. Dobitnik Nagrade „Vladimir Vuković“ za filmsku kritiku. Nagrađivani i antologizirani pjesnik, te nagrađivani filmski autor (Grand prix Veliki Brcko na međunarodnom festivalu nijemog filma Pssst! za rad „Izgubljena u čekanju“, Posebna nagrada /zajedno sa Sanjom Ribičić Radić/ na Reviji hrvatskog filmskog i video stvaralaštva za ostvarenje „Mima i Marta – aktivistički ljubavni film“, Specijalno priznanje na Pssst! festivalu i Treća nagrada na Reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva za film “Ništa se ne može vratiti”)

Izdavač: Hrvatsko društvo filmskih kritičara, Zagreb: 2018.
368 stranica, meki uvez
ISBN 978-953-57450-1-3